● Blog Terhebat ●

Saturday, February 5, 2011

Cara Nak Tukar Template Designer



allo readers.. peace up0n y0u.. (◡‿◡)


tut0 nieh di saya nak ajar kpd semua yg mintak tolong saya buat header transparent.. header transparent mmg tak jadi klau guna yg template lain.. dia kena guna yg awesome inc jer.. tp ada jgak yg sesetengah tu jdi header transparent klau guna template lain.. tp saya tak tahu yg tu.. s0, saya tak leh ajar lar apa yg saya tak tau.. keyh.?


j0m kita start.. =)
tp klu still tak faham, p0st je c0mment kat wall fB saya..


PERTAMA

bukak dashboard> design> template designer


KEDUA

klik kat templates and then pilih AWESOME INC.
then korang pilih lar kaler ape yg korang suka.. kat gmbr tu saya ada wat pilihan 1 smpai 6.. korang tak yah pikir bnyk2 yg tu.. ambik je.. tak kesah yg mner2 pun.. sbb jap ag kita akan tukar background lain.. keyh?

KETIGA

korang klik background plak.. yg nieh kita nak tukar background blog kita.. korang tekan background image.. kat situ blogger dah sediakan dah corak2 background.. tp kalau korang tak berkenan, korang upload lar sndiri korang punya background.. background yg cantik2 boleh search dkat photobucket or goggle or yaho0..

p/s : background yg korang jumpa kat photobucket/yahoo/goggle tu, korang kena save dlm pC korang dlu.. bru boleh upload kat sini.. keyh?

KEEMPAT

korang tukar jd ALIGNMENT , pilih TILE and tick kat SCROOL WITH PAGE..


KELIMA

korang klik yg butang seterusnya dan edit lar semua2 tu.. yg tu senang je..
kat layout, korang kena pilih kedudukan template korang..
kalau kat adjust widths, korang resize lar blog korang.. nak besar maner.. kecik maner..
then kat advance, korang boleh edit kaler tulisan, tulisan camner, border kaler ape, and mcm2 lagi lar korang bole edit kat situ.. keyh.?
lepas settle semua bhagian tu, korang tekan lar APPLY TO BLOG kat atas kanan tu.. yg kaler orange tuh..


KEENAM

upload lar korang punya header transparent mcm biasa..


LASTLY

bukak lar korang punya blog.. jadi tak.? =D


sape2 mintak tolong saya wat header tu, sowiew eh sbb lmbt.. saya bru blik dri kL.. letih sngt2.. ASAP saya try untk siapkan.. keyh.? kalau nak tny paper lagi, post comment kat fB sy..
and sape2 yg nak mintak tolong saya wat header transparent, korang send lar ciri2 header yg korang nak ke email saya.. sheisyaya@yahoo.com.. =D


ok korang.. babai.!

1 comment:

sibudakRobot said...

cmne nk tukar color putih cm u putih jer ?